WTM Racing conquereix les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez

S'ha aconseguit un nou rècord de voltes, establint la marca en un total de 696

Esports

 WTM Racing conquereix les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez
WTM Racing conquereix les 24 Hores de Barcelona d’Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez | Circuit de Barcelona-Catalunya / Miquel Rovira

La 23a edició de les 24 Hores de Barcelona d'Automobilisme-Trofeu Fermí Vélez s'ha resolt diumenge al Circuit de Barcelona-Catalunya amb la victòria de l'equip alemany WTM Racing. La cursa ha estat una de les més emocionants dels últims anys, amb canvis constants i sorpreses que han fet esperar fins a la bandera de quadres per a conèixer als protagonistes de totes les categories. A més, s'ha aconseguit un nou rècord de voltes, establint la marca en un total de 696.

Diumenge, 24 hores més tard de la sortida, qualsevol semblança amb les posicions de sortida és pura coincidència. En aquesta graella de sortida tenia el comandament el vencedor de l'edició de 2021, el Herberth Motorsport, que semblava que volia revalidar el resultat. Daniel Allemann, Ralf Bohn, Alfred Renauer, Robert Renauer i Jürgen Häring s'esforçaven per mantenir el Porsche 911 GTR R al capdavant, i la veritat és que ho estaven aconseguint al principi. A la tarda començaven els problemes per al conjunt germànic. Diversos altercats i un radiador trencat després d'una sortida de pista, feien que el Herberth Motorsport perdés nombroses posicions, arribant fins i tot a sortir del top 10. De matinada tornava a accedir a les posicions de podi, intentant rescabalar-se de tot contratemps, però la prova de resistència els tenia preparat un altre ensurt. A primera hora del matí el Porsche deixava anar un fum que evidenciava més problemes mecànics i que condemnava la seva cursa definitivament.

Per la primera posició passaven llavors altres equips com Poulsen Motorsport (Roland Poulsen, Kristian Poulsen, Christoffer Nygaard, Alfred Nilsson – BMW M4 GT3), CP Racing (Charles Putman, Charles Espenlaub, Joe Foster, Shane Lewis – Mercedes AMG GT3) o ST Racing (Samantha Tan, Nick Wittmer, Bryson Morris, Steven Aghakhani - BMW M4 GT3). Aquest últim semblava prendre el relleu del Herberth Motorsport, sent el primer classificat des del migdia fins a mitjanit. Novament, la cursa feia un tomb quan passada la una de la matinada el BMW M4 GT3 del ST Racing s’aturava al revolt 2. El seu motor havia dit prou. A partir d'aquest moment, les mirades van passar a centrar-se en el que ha acabat per confirmar el seu bon ritme fins a la bandera de quadres, el WTM Racing.

Format per Georg Weiss, Leonard Weiss, Nicolas Varrone, Daniel Keilwitz i Indy Dontje, el WTM Racing hauria d'haver estat un rival a tenir en compte des del principi. El problema és que, malgrat partir des de la primera línia de la graella, passades dues hores de competició se sortia de pista i això produïa la punxada d'una roda del Ferrari 488 GT3. Amb nombroses posicions perdudes, els alemanys treballaven a la tarda en la remuntada. Ja sota les llums artificials del Circuit i en l'inici de la fase nocturna, el WTM Racing pujava fins al top 5, per a poques hores després entrar ja al podi. El moment decisiu ha estat el trencament del ST Racing, que li ha donat el comandament de la cursa, i ja no l'ha deixat anar fins al final. El WTM Racing ha acabat per ser el vencedor absolut i el de la categoria GT3.

En el segon esglaó del podi ha estat el Phoenix Racing amb els seus pilots Michael Doppelmayr, Pierre Kaffer, Elia Erhart i Swen Herberger (Audi R8 LMS GT3 EVO). Dels equips al capdavant, ells han estat els que pitjor havien classificat el divendres. Així i tot, sense pressa però sense pausa han intentat millorar aquesta 10 plaça de partida. Amb la posta de sol ja eren un dels tres equips més destacables de la prova, completant una fase nocturna sòlida, arribant fins i tot a liderar. Aquest bon fer del conjunt alemany ha estat premiat amb la segona posició absoluta i de la categoria GT3. El tercer classificat absolut i d'aquesta mateixa categoria ha estat el CP Racing finalment. Igual de memorable ha estat la seva actuació, atès que no ha baixat de la quarta plaça en les 24 hores de competició.

Des de la vuitena plaça general, el Red Ant Racing (Ayrton Redant, Bert Redant, Yamnick Redant, Sam Dejonghe), que s'ha emportat la victòria de la categoria 922; mentre que el Willi Motorsport by Ebimotors (Fabrizio Broggi, Sergiu Nicolae, Sabí de Castro) ha fet el mateix en la divisió 991. L'equip de casa E2P Racing ha estat el segon classificat d'aquesta última categoria, amb un excel·lent treball de Pablo Burguera, Manuel Cintrano, Jaime Garcia, Antonio Sainero i Javier Morcillo. Leiper Motorsport (Kerong Li, Jean-François Brunot, Gerhard Watzinger, Gregg Gorski, Brendon Leitch) ha estat el guanyador de GTX i AtlasBX Motorsports (Steven Cho, Roelof Brunis, Jong Kyum, Taekeun Yang) el de GT4. Menys sort ha tingut l'altre equip de casa, el Baporo Motorsport (Manel Lao, Jaume Font, Daniel Díaz i Guillem Pujeu), que ha viscut diferents sortides de pista que l'han deixat en la 19a plaça absoluta.

Més emoció i sorpreses amb els turismes
En els turismes també hi ha hagut acció per a tots els gustos. El Wolf-Power Racing semblava tenir la cursa controlada des del principi. Pole position i domini durant els primers compassos gràcies a Jasmin Preisig, Ivars Vallers, Marlon Menden i Rob Huff. Tot i així, els vencedors de l'any passat no comptaven amb un imprevist com el que tenien de matinada, quan la caixa del canvi de l'Audi RS3 LMS TCR ha deixat de funcionar correctament. Aquesta errada els feia entrar a box per a no tornar a sortir més. A partir d'aquí, el BBR (Dechathorn Phuakkarawut, Kntandhee Kusiri, Kantasak Kusiri, Grant Supaphongs, Nattanid Leewattanavalagu) s'ha fet amb el control absolut. L'equip assistit per Monlau Motul Technical School sortia segon i li estava posant les coses difícils al Wolf-Power Racing, així que el resultat era merescut també.

A més del BBR, al podi de TCR han estat AC Motorsport (Stephane Perrin, Mathieu Detry, Vincent Radermecker, Charles Dawson) i l'altra unitat del BBR, la pilotada per Chariya Nuya, Sandy Stuvik, Munkong Sathienthirakul, Tanart Sathienthirakul i Pasarit Promsobat. Tots dos han aconseguit un reconeixement més que merescut, rodant entre els més ràpids durant tot l'esdeveniment. L'equip de casa Rail Rail Equip by Totcat Sport (Jorge Belloc Díaz, Jorge Belloc Ruiz, Álvaro Rodríguez, Alba Cano) s'ha quedat just a les portes del podi, en la quarta posició de TCR.
 

Edicions locals