Scott Redding s’exhibeix i Jonathan Rea recupera el lideratge del Mundial de Superbike

El fins aleshores líder del Mundial, Toprak Razgatlioglu, no ha pogut acabar la cursa

Esports

Scott Redding s’exhibeix i Jonathan Rea recupera el lideratge del Mundial de Superbike
Scott Redding s’exhibeix i Jonathan Rea recupera el lideratge del Mundial de Superbike | Kawasaki Racing Team

Toprak Razgatlioglu, fins ara líder del Mundial de Superbike, no ha pogut acabar la cursa, mentre que el seu rival pel títol, Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), ha quedat quart i ha recuperat el lideratge de la categoria. Amb el cor accelerat també ha hagut de viure la cursa d'avui Scott Redding. El de l'equip Aruba.it Racing Team WorldSBK s'ha imposat en una prova amb grans dosis de surrealisme i emoció. En el podi l’han acompanyat Axel Bassani (Motocorsa Racing), en la segona posició, i Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing Team WorldSBK). No obstant això, aquest final no té res a veure amb el que es vivia al principi de la cursa.

En la sortida, el líder del certamen, Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), prenia la directa mentre Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) perdia algunes posicions que tornava a remuntar escassos revolts més tard. Durant dues voltes, els dos primers classificats en la taula de punts s'anaven intercanviant les posicions, fins que Rea aconseguia escapar-se. En aquest primer quart de la prova, Razgatlioglu havia de lluitar amb Bassani, que volia arrabassar-li la plata. Tots dos arribaven a contactar amb Rea i avançar-lo.

Amb Rea fora de la lluita per la victòria arribava la segona sorpresa, l'avaria de Razgatlioglu quan liderava. El turc no només ha perdut la posició d'honor a la cursa, sinó que la seva retirada ha provocat el canvi de líder al campionat, a favor de Rea. Bassani, Rinaldi i Rea copaven el top 3, però un pilot venia de darrere pressionant amb força: Scott Redding. Quan només faltaven tres voltes per a veure la bandera de quadres, l'anglès superava als seus rivals per no deixar anar més el comandament.

D'altra banda, Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), el poleman, ha hagut de conformar-se amb la sisena posició. En canvi, Álvaro Bautista (Team HRC) ha presumit del seu talent remuntant un total de set posicions. L'espanyol ha acabat en la novena plaça, sumant així valuosos punts per al campionat.

La pluja sorprèn a WorldSSP i Krummenacher aprofita l'ocasió
Si la primera cursa del mundial de Supersport a Barcelona començava en sec, a les dues voltes es vivia un gir dràstic dels fets. En la sortida, Randy Krummenacher (CM Racing) es posava primer, però passat el primer gir havia d'obrir-se per a no col·lidir amb Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing). Aquest incident provocava que el suís descendís fins a la desena posició. Així i tot, Oncu no mantenia el lideratge, sinó que era Manuel González (Yamaha ParkinGo Team) el que prenia les regnes just en el moment en el qual la pluja feia la seva aparició.

Amb la pista mullada, pràcticament tots els pilots entraven a canviar els pneumàtics. Loic Marie Benoit Arbel (Andotrans Team Torrentó) romania a la pista, heretant així el lideratge. Dels pilots que estrenaven pneumàtics d'aigua, Krummenacher era el més ràpid a incorporar-se a la pista, mentre que González sortia dècim. Unes voltes més tard, Krummenacher avançava Arbel, cosa que també feia Odendaal. Arbel, que al final ha estat sisè, anava descendint posicions amb els seus pneumàtics de sec.

L'últim quart de la prova ha estat un espectacle protagonitzat per González, que anava recuperant posicions amb Raffaele de Rosa (Orelac Racing VerdNatura) i Can Oncu (Kawasaki Puccetti Racing) seguint el seu rastre. En l'última volta, González ha avançat Odendaal per ser així segon -només superat per Krummenacher, el primer classificat- mentre que De Rosa ha estat tercer. Odendaal ha obtingut una vuitena posició a causa d'una penalització que li imposava direcció de cursa de 25 segons.

Cop d'autoritat de Jeffrey Buis
El vigent campió de la categoria ha tingut l'honor d'emportar-se la victòria entre la bogeria de WorldSSP 300. Amb un grup interminable de pilots lluitant per les primeres posicions i un ball constant al capdavant, el de MTM Kawasaki ha travessat la línia de meta en la posició d'honor. L'holandès, que partia setè, començava ja remuntant posicions, per a liderar en la tercera volta.

Això és una cosa que també ha fet Bahattin Sofuoglu (Biblion Yamaha Motoxracing), liderar. Encara que el turc ha calcat la seva posició de partida -la segona-, també ha portat les regnes durant la prova. En aquesta baralla ha estat involucrat Tom Booth-Amos (Fusport RT Motorsports by SKM - Kawasaki), el principal contrincant de Huertas per la corona del 2021. Així i tot, l'anglès ha protagonitzat la nota negativa de la jornada, i és que ha anat al terra i ha estat declarat no apte per a participar en la cursa de demà.

Adrián Huertas (MTM Kawasaki), per part seva, s'ha mantingut en la baralla fins al final, quan ha acabat en la setena posició de l'ajustat grup, un grup que ha arribat a ser de pràcticament 20 pilots en fila. El tercer classificat ha estat Ton Kawakami (AD78 Team el Brasil by MS Racing). Íñigo Iglesias (SMW Racing), el poleman, i Yeray Ruiz (Yamaha MS Racing), també han competit mà a mà amb aquests pilots, però al final han estat 6è i 9è respectivament.

Iker García es proclama campió de la Copa Yamaha bLU cRU
La Copa Yamaha bLU cRU ja ha triat al seu campió. Iker García (ARCO MotoR University Team) s'ha proclamat avui vencedor després de signar una primera posició en la primera cursa i una setena en la segona. En la prova d'aquest matí l’han acompanyat al podi el seu company d'equip i subcampió Julián Giral i Fenton Harrison Seabright (FHS Racing), en la segona i la tercera plaça respectivament.

A la tarda i en condicions de mullat, Fenton Harrison Seabright s'ha alçat a la part més alta del podi, acompanyat per Iannonis-Konstantinos Peristeras (Team ROC ‘n’ DEA) i Juan Antonio Conesa (Gasss Racing Team).

Èxit de la Parade Lap
Després de tota l'activitat a pista, fins a 800 aficionats han tingut l'oportunitat de realitzar una volta d'honor al Circuit guiada pel cotxe de seguretat del WorldSBK amb moto pròpia, escassos minuts després que ho haguessin fet els seus propis ídols.
 

Edicions locals