Mercedes domina els primers entrenaments del Circuit

Fernando Alonso aconsegueix el cinquè millor registre de les tandes de la tarda

Esports

Mercedes domina els primers entrenaments del Circuit
Mercedes domina els primers entrenaments del Circuit | Circuit de Barcelona-Catalunya

Montmeló

La Fórmula 1 Aramco Gran Premi d'Espanya ha començat deixant certa sensació de déjà vu. I és que els dominadors de la primera i la segona sessió d'assaigs lliures han estat calcats als del 2020. Es tracta de Valtteri Bottas i Lewis Hamilton, tots dos de Mercedes, que han estat avui els homes de referència en la tanda matinal i vespertina respectivament.

La primera jornada de rodatge sobre l'asfalt al Circuit ha servit per ratificar algunes certeses i fer-les encara més evidents, però també per sembrar alguns dubtes i implantar algunes incògnites en l'equació del Mundial de Formula 1. Mercedes segueix al comandament. Cap dels seus pilots sembla voler cedir i sumen avui els millors registres. Valtteri Bottas ha parat el cronòmetre de l’FP1 en 1:18.504, seguit de la qual podria ser l'alternativa a l'escuderia alemanya, Max Verstappen. El de Red Bull s'ha situat enmig dels Mercedes, a 66 mil·lèsimes de Bottas. Hamilton ha estat el tercer en discòrdia. Aquesta posició l'ha millorat en els segons lliures, on s'ha fet amb el millor temps (1:18.170), seguit del seu company d'equip. Charles Leclerc ha situat el seu Ferrari en la tercera posició, fet que l'ajuda a postular-se com una altra alternativa per a les primeres posicions.

Parlar d'evidències és parlar també dels pneumàtics. La tanda matinal, per exemple, s'ha caracteritzat per l'elecció pràcticament unànime dels pneumàtics. Els pilots de la categoria reina han sortit amb durs, mentre que Fernando Alonso decidia muntar el tou, amb el qual ha arribat a marcar el segon millor registre. Pocs minuts després, amb el tou en la resta de monoplaces, s'ha fet evident que el tou és molt més ràpid que la resta de compostos portats per Pirelli a Barcelona. A més, les altes temperatures posen a prova la degradació dels pneumàtics, un factor que preocupa les escuderies perquè s'han pogut veure gomes notablement desgastades amb poc més de 15 voltes.

Més sorprenent han resultat ser els registres de la jornada. Malgrat estrenar una configuració més ràpida del Circuit de Barcelona-Catalunya, ja que el revolt 10 es va veure modificat a l'inici de l'any, els pilots no s'han acostat als registres marcats a l'edició del 2020. Com a referència, Valtteri Bottas va marcar un 1:16.785 a l’FP1, mentre que Lewis Hamilton va parar el cronòmetre en 1:16.883, és a dir registres gairebé dos segons més ràpids. Aquesta diferència s'explica amb la nova configuració dels monoplaces. El conegut com a efecte terra els fa perdre alguns segons per volta. Aquest canvi persegueix l'objectiu de permetre que els cotxes se segueixin més fàcilment entre si, provocant que hi hagi una reducció de càrrega aerodinàmica però un augment del pes mínim.

Una altra de les curiositats del dia ha estat tornar a veure Robert Kubica als comandaments d'un F1. El polonès ha pujat a l'Alfa Romeo per completar la primera sessió d'assaigs lliures, encara que amb algun ensurt. Concretament, Kubica se n’ha anat llarg al nou revolt 10, la qual cosa ha provocat la primera bandera vermella del dia per al gran circ.

Els pilots de casa han tingut llums i ombres. Carlos Sainz ha signat una sisena i vuitena plaça, encara que amb temps molt similars als dels seus rivals. La igualtat en la part mitjana de la taula és més que evident i s’haurà d’emprar a fons demà per poder classificar el més endavant possible al traçat en el qual més punts ha aconseguit. Fernando Alonso, per part seva, ha tingut resultats dispars. Si aquest matí descendia fins a la 15a posició, a la tarda s'ha col·locat cinquè després dels dos Mercedes, el Ferrari de Leclerc i l’Alpine del seu company Esteban Ocon.

El programa esportiu del dissabte promet
A les 10.30 h, la Formula 3 realitzarà la primera cursa del cap de setmana. Seguidament, la Formula 1 completarà els Lliures 3 a les 12 h, seguits de la primera prova de la Formula Regional by Alpine, a les 13.30 h. Els assaigs qualificatius de la Formula 1 seran a les 15 h, i tancaran la jornada els monoplaces de la Formula 3 amb una altra cursa més a les 16.45 h.

Edicions locals