El Baix Vallès facilitarà els tràmits a les empreses amb un portal digital

Deu ajuntaments presenten el projecte cofinançat pels fons europeus FEDER i la Diputació

Economia

Nou municipis baixvallesans i Polinyà han presentat aquest dimecres el projecte de creació d'un portal digital común per a tots els ajuntaments que pretén facilitar i agilitzar els tràmits que han de fer les empreses del territori amb les administracions locals.

“Es tracta de donar facilitats a les empreses en els seus tràmits amb l’administració i així promoure la implantació de nous negocis al Baix Vallès”. Aquest és segons l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, l’objectiu principal del projecte de creació d’una plataforma electrònica de serveis de negoci a Internet compartida per deu municipis baixvallesans i presentat dimecres a l’Ajuntament molletà. Sol·licitar llicències ambientals als ajuntaments; la demanda de fraccionament dels pagaments tributaris, i la comunicació d’obres, són alguns de la vintena de tràmits comuns a tots els ens locals que es podran gestionar a través d’aquest portal, una mena de “finestreta única del sector empresarial al Baix Vallès” que “pretén ser una eina per fer més àgil la relació entre l’administració i els empresaris”, apuntava l’alcalde de la Llagosta i president del Consell Comarcal del Vallès Oriental, Antonio Rísquez.

A PUNT EN DOS ANYS

La implantació d’aquesta plataforma es preveu desenvolupar en dos anys i el seu cost serà de 500.000 euros cofinançats pels fons europeus FEDER, la Diputació de Barcelona i els ajuntaments que “només assumiran una cinquena part del cost, una quantitat insignificant davant l’oportunitat que significarà per als negocis al territori”, deia Monràs.
Amb la plataforma, que s’adaptarà a cada web municipal, s’intentarà evitar la duplicació de tràmits i de la burocràcia que pateixen els empresaris gràcies a la unificació de criteris entre els ajuntaments participants que són els de Mollet, Parets, Sant Fost, Martorelles, Santa Maria de Martorelles, la Llagosta, Santa Perpètua, Montornès, Montmeló i Polinyà. Segons el projecte, unes 10.000 empreses del territori es podrien beneficiar del portal que es preveu gestioni uns 45.000 tràmits telemàtics a l’any.
Aquesta és la primera acció concreta que han presentat els municipis baixvallesans que fa un parell de setmanes signaven un acord de col·laboració per compartir projectes amb la intenció de millorar els serveis als ciutadans.

Edicions locals