Henrique Chaves i Miguel Ramos, campions de l’International GT Open al Circuit

Una sanció decideix el títol a última hora en l'asfalt vallesà

Esports

Henrique Chaves i Miguel Ramos, campions de l’International GT Open al Circuit
Henrique Chaves i Miguel Ramos, campions de l’International GT Open al Circuit | Circuit de Barcelona-Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha viscut una jornada dominical de moltes emocions fortes. Amb tot per decidir, l’International GT Open s’ha acomiadat de la temporada brindant un últim assalt molt igualat amb final dramàtic. Els premiats han acabat sent Henrique Chaves i Miguel Ramos, tots dos enrolats en el Teo Martín Motorsport, que també ha aconseguit la corona dels equips. Aquest resultat s’ha acabat fent oficial sobre el paper, perquè en la pista ha ocorregut un altercat que ha marcat el desenllaç del certamen.

El moment transcendental de l’última prova del curs esportiu de l’International GT Open ha estat el toc entre els contendents pel títol, el McLaren 720 S GT3 de Chaves i Ramos, que rodava primer; amb el Ferrari 488 GT3 de Prette i Abril, que anava darrere en segona posició. Aquest altercat, a més, s’ha donat mancant tres voltes per veure la bandera de quadres.

Fins a aquest moment, tot indicava que la parella portuguesa, Chaves i Ramos, anava a sumar un títol en el seu palmarès. Els del Teo Martín Motorsport havien sortit des de la segona línia de la graella, però des dels primers compassos rodaven en la posició d’honor. Els que arribaven líders a Barcelona, no obstant això, sentien molt de prop la pressió dels seus contendents pel títol, ja que Vincent Abril era una prolongació de Miguel Ramos.

Després de diverses temptatives, Abril acabava avançant a Ramos, encara que no sense conseqüències. Tots dos pilots es tocaven i Ramos passava de liderar a quedar-se detingut en la grava. De ben segur que Miguel Ramos i Henrique Chaves no esperaven aquest final, ni el Teo Martín Motorsport.

L’incident, que forçava la sortida del cotxe de seguretat fins al final de la prova, no ha passat desapercebut pels comissaris ni per direcció de cursa, que decidia obrir una investigació. De fet, direcció de cursa ha tingut avui molta feina per fer i, encara que Louis Prette i Vincent Abril s’havien apoderat de la primera plaça, una sanció de dos segons els ha fet ser segons sobre el paper. Aquesta penalització ha estat causada per incomplir el temps corresponent de hàndicap quan han realitzat la parada.

Aquesta segona posició de Prette i Abril ha acabat convertint-se en la 12a quan l’incident ha estat investigat en profunditat una vegada finalitzada l’activitat a pista. Automàticament, Henrique Chaves i Miguel Ramos han passat a convertir-se en els campions de l’International GT Open 2020. Encara que gairebé sense esperar-ho, en el més alt del podi s’han vist Salih Yoluc i Charlie Eastwood (TF Sport). Excel·lent resultat per a ells, que partien setens en la graella de sortida.

En la GT Cup Open Europe, compartint pista amb l’International GT Open, Aldo Festante (Ombra Racing) ha estat el vencedor, seguit de Daniel-Díaz Varela i Manel Cerqueda (Baporo Motorsport), en segona posició; i d’Alberto de Martín i Rafael Villanueva (NM Racing Team), en la tercera.

El campió de l’Euroformula Open segueix en ratxa

Yifei Ye ha demostrat clarament que el títol que va obtenir ahir és més que merescut. El pilot xinès ha tornat a imposar-se en les dues curses celebrades d’avui que, sumades a les altres dues victòries d’ahir, constaten que no hi ha rival que pugui fer-li front. Ye suma més de 300 punts i ha obtingut enguany un total d’onze victòries. Amb aquests números, el jove talent acomiada la temporada al Circuit de Barcelona-Catalunya de la millor manera possible.

En l’assalt d’aquest matí, Louis Foster (Double R) i Cameron Das (Team Motopark) han estat segon i tercer respectivament. L’únic que ha repetit en el podi respecte a les curses d’ahir ha estat Das, prova del nivell i la competitivitat existent en el certamen.

A la tarda, el veneçolà Manuel Maldonado (Team Motopark) i l’alemany Andreas Estner (Van Amersfoort Racing) han protagonitzat una bonica lluita per les posicions de podi. Al final, Maldonado s’ha adjudicat la plata, i Estner el bronze.

Pierre-Louis Chovet es rescabala en el Formula Regional European Championship

El francès ha sumat a la fi una desitjada victòria al Circuit de Barcelona-Catalunya en la tercera cursa del campionat aquest cap de setmana. Podria haver-ho fet ja en la primera, en la qual partia des de la pole, però Chovet es va quedar aturat en la sortida. Avui, ell i l’equip Van Amersfoort Racing han pogut rescabalar-se amb un resultat immillorable.

Igual de satisfet pot estar el segon classificat, Dennis Hauger. El company d’equip de Chovet no ha baixat del podi en cap de les proves i ha sumat valuosos punts per al campionat. El líder del campionat, Gianluca Petecof (Prema Powerteam), ha tornat a despuntar després de dues proves amb actuacions discretes. El brasiler ha signat la tercera plaça.

El seu rival més directe pel títol, Arthur Leclerc (Prema Powerteam), s’ha quedat a les portes del podi, seguit del doble vencedor d’ahir, Oliver Rasmussen (Prema Powerteam), que ha copat el top 5.

Jaxon Evans repeteix en la Porsche Carrera Cup France

Magistral exhibició de Jaxon Evans (BWT Lechner Racing). La prova d’avui no ha resultat fàcil per a cap dels participants, però si algú ha pogut salvar-se, aquest ha estat Jaxon Evans. Partint segon, amb el líder Ayhancan Güven (Martinet by Alméras) en paral·lel, tots dos pilots han vist pels seus retrovisors l’incident que ha marcat el transcurs de la cursa.

Després d’ells s’ha produït un incident múltiple en el primer revolt,  tot just havent fet la sortida. Jean-Baptiste Simmenauer, que rodava tercer, ha vist com tocaven el seu Porsche per darrere en intentar passar en paral·lel Florian Latorre, Marvin Klein i Richard Wagner. Simmenauer ha quedat girat enmig de la pista, col·lidint amb Jérome Boullery i Christophe Lapierre per no poder esquivar-lo.

Aquest incident ha provocat la sortida del cotxe de seguretat, que s’ha mantingut en pista durant 20 minuts. Quan s’ha rellançat la cursa, els pilots han fet front a una autèntica cursa a l’esprint de 10 minuts. Amb Evans i Güven, Marvin Klein (Martinet by Alméras) ha acabat pujant al podi, en el tercer esglaó.

Edicions locals