El montmeloní Jordi Domènech, professor a l'INS Marta Estrada de Granollers, rep el premi Marta Mata de Pedagogia

Ha estat guardonat pel llibre 'Indagación, ABP y controversias. Apuntes para la competencia científica'

Societat

El montmeloní Jordi Domènech rep el premi Marta Mata de Pedagogia
El montmeloní Jordi Domènech rep el premi Marta Mata de Pedagogia | J.D.

El montmeloní Jordi Domènech, professor a l’INS Marta Estrada de Granollers, va rebre el passat novembre el premi Marta Mata de Pedagogia, en la seva 38a edició pel seu llibre Indagación, ABP y controversias. Apuntes para la competencia científica.

L’obra guardonada explica que la ciència no es pot ensenyar com un coneixement estàtic, sinó que, al contrari, es troba en una evolució constant influenciada per factors polítics, econòmics i ètics. El llibre, a més, descriu un procés de cerca de metodologies per modificar l'ensenyament actual. En el moment de rebre el guardó, el mateix Domènech va dirigir el seu discurs als docents que empenyen el canvi i s’enfronten diàriament a les contradiccions de la professió, als quals va voler “que se sentin reivindicats en aquest premi”. El guardonat va expressar que es troba “feliç de viure aquest moment en què l’ofici vibra”.

El Premi Marta Mata de Pedagogia, que atorga l'Associació de Mestres Rosa Sensat, es convoca per promoure, reconèixer i donar a conèixer el treball renovador de mestres, professors i altres educadors que contribueixin a la millora de l’educació i a enfortir la renovació pedagògica. Aquest premi compta amb la col·laboració de la Fundació Artur Martorell, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Institut d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona.

Domènech és doctor en Biologia i llicenciat en Humanitats, i treballa com a professor de secundària a l’INS Marta Estrada de Granollers (des de 2015), com a docent associat al Departament de Didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals a la UAB (des de 2016) i com formador al Departament d’Ensenyament (des de 2013). A més, coordina diversos projectes en relació a la innovació a l’ensenyament de les ciències i l’avaluació de les competències.

Edicions locals