S'obre la integració de la llosa del tren, que uneix els dos nuclis de Montmeló 164 anys després

Dissabte es va presentar l'espai a la ciutadania, així com la inauguració d'una exposició sobre el procés del soterrament en els darrers 20 anys

Societat

S'obre la integració de la llosa del tren, que uneix els dos nuclis de Montmeló 164 anys després
S'obre la integració de la llosa del tren, que uneix els dos nuclis de Montmeló 164 anys després | Marc Barrio

Dissabte es va inaugurar l'espai urbanitzat de la llosa del soterrament del tren, una obra que uneix els dos nuclis de Montmeló 164 anys després, quan les vies del tren els van separar. A l'edifici de l'antiga estació es va fer l'acte d'obertura i de posada a disposició de la llosa a la ciutadania. L'alcalde, Pere Rodríguez, afirma que "hi havia molta gent" i que "vam aprofitar l'avinentesa per fer-ho coincidir amb la Fira de Nadal". Tot plegat va convertir la jornada "en un d'aquells dies en què la gent surt als carrers del poble".

Sobre l'actuació, Rodríguez destaca que ha servit "per unificar els dos nuclis del poble 164 anys després. Fins ara, l'únic pas en cotxe que hi havia era un petit pont a l'avinguda Pompeu Fabra, i ara ja n'hi ha tres". Amb tot, Montmeló compta des del cap de setmana amb "una nova rambla amb molts espais verds". L'alcalde també comenta que "hi ha una determinada vegetació que no es pot posar, perquè passa el tren just per sota", i només hi ha espais verds amb jardineres, i assegura que "falta una zona de jocs infantils, que posarà l'Ajuntament", així com algunes papereres.

Amb la presentació d'aquest "nou espai central de qualitat", com el defineix Rodríguez, també es va inaugurar l'exposició fotogràfica A Montmeló, vies soterrades!, a l'edifici de l'antiga estació. Es tracta d'un recull de fotografies i de la documentació més significativa de l'estació de tren i de les tasques que s'han portat a terme en aquests 20 anys fins a la integració de la llosa. La mostra serveix com a "reconeixement a totes aquelles persones, entitats i col·lectius que han lluitat i treballat pel soterrament".

L'alcalde assegura que el 1998, quan el Ministerio de Fomento va aprovar el projecte perquè l'Alta Velocitat creués el municipi, "ningú podia imaginar-se aquest resultat".

Incivisme amb els bancs inacabats

La nota negativa de l'obertura de l'espai va girar entorn dels bancs. "Als bancs els faltava una pota, però la constructora ens va dir que aguantarien", afirma Rodríguez. Tanmateix, "alguns es van doblar". Amb tot, l'alcalde també lamenta "l'incivisme" posterior, quan "uns gamberros van doblar-los tots".

Tot i les incidències, els bancs "estan en garantia" i "està previst que les potes que falten es col·loquin aquesta setmana".

Dos dels bancs que han quedat doblats | Canviem Montmeló

 

Edicions locals