La primera fase de la integració del soterrament de la via a Montmeló estarà acabada d'aquí a un mes

Es tracta d'una actuació que "unirà" els dos nuclis del municipi després de més de 150 anys

Societat

La primera fase de la integració del soterrament estarà acabada d'aquí a un mes
La primera fase de la integració del soterrament estarà acabada d'aquí a un mes

Montmeló

"Ja estem terminant la urbanització sobre el soterrament de la zona de vies convencionals i d'alta velocitat de Montmeló. Si tot va bé, ens queda un mes més o menys per acabar". D'aquesta manera explica Carlos Rodríguez, director de l'obra d'ADIF, que la primera fase de l'actuació estarà enllestida abans que acabi l'any. Es tracta d'una actuació amb un pressupost d'uns 2,1 milions d'euros.

 

Així es preveu que quedi l'espai, un cop finalitzada la primera fase de les obres  | Ajuntament de Montmeló

L'alcalde, Pere Rodríguez, assegura que es tracta d'una "fita molt important per a Montmeló. Sembla mentida, però estem a poques setmanes d'aconseguir que els dos nuclis del municipi estiguin units després de més de 150 anys". En total, aquest primer espai, que va des de l'estació de tren fins a l'avinguda Pompeu Fabra, té una superfície total de gairebé 13.000 metres quadrats, dels quals 5.900 són per a vianants, 650 per a trànsit de vehicles, 1.700 de zones verdes, 1.426 de zones de paviment terrenc i 144 de jocs infantils. Pel que fa a aquesta darrera zona, el director de l'obra destaca que "a petició de l'Ajuntament hem col·locat jocs inclusius que poden utilitzar nens en cadira de rodes o amb alguna discapacitat física".

El mateix director, a més, afirma que la integració del solar contigu a l'antiga estació de tren ha estat "l'última incorporació del projecte". Josep Reyes, l'arquitecte municipal, explica que sota l'estació queda una plaça, que serà un espai públic que connectarà amb la llosa amb una grada: "es farà una grada en ventall amb 8 o 9 esgraons". D'aquesta manera, quedarà un espai públic des d'on acaba la grada fins a l'edifici de l'estació que "suposarà un espai per acollir espectacles i activitats a l'aire lliure".

En aquest sentit, l'alcalde afirma que mantenir l'edifici antic de l'estació va ser "una bona pensada", ja que "no deixa de ser un element històric del municipi". "Aprofitant el mateix edifici amb un acord que es va arribar amb ADIF, es podrà disposar per generar un nou centre juvenil", hi afegeix. "Fins ara les activitats juvenils s'havien desenvolupat a la Torreta, però ara el jovent de Montmeló disposa d'un equipament propi on poder desenvolupar les seves activitats. Crec que el curs 18-19 veurem com el centre juvenil agafa l'empenta que li volíem donar", conclou Pere Rodríguez.

Hi haurà zones d'ombra i jardineres | Ajuntament de Montmeló

Un altre aspecte destacat i novedós de l'obra és el reg de les zones verdes que hi haurà instal·lades. Jaume Masclans, gerent de l'Ajuntament, explica que hi haurà "un sistema de reg automàtic en tota la vegetació de la llosa i s'utilitzarà aigua que emana del subsòl, aigua del freàtic. Quan es va fer el soterrament d'alta velocitat, es va fer un pou de bombeig per evitar que el nivell freàtic inundés el túnel i s'està evacuant aigua constantment, que va a parar al sanejament. Aprofitarem aquesta aigua per poder regar tota la vegetació del soterrament". De fet, la intenció és poder "regar aquesta primera fase i la segona fase, així com la urbanització de la BV-5003". D'aquesta manera s'utilitzarà aquesta aigua que fins ara es perdia per regar tota la zona centre del municipi amb aquesta aigua. A més, la previsió és poder portar aquesta aigua a la tercera fase.

Licitació de la segona fase abans d'acabar l'any

Pel que fa a la segona fase de l'obra, que va des del carrer Pompeu Fabra, "el compromís d'ADIF és fer la licitació a finals d'any i la construcció començarà a mitjans o finals del 2019. Això ens garanteix la continuació del procés d'urbanització de la llosa i tancar el municipi definitivament", com assegura l'alcalde. Les obres, que tindran un pressupost potser una mica superior als 2,1 milions d'euros de la primera fase, poden durar un parell d'anys. Així que fins al 2021, si tot va bé, no estarà finalitzada.

I tot plegat s'enllestirà amb una tercera fase que engegarà un cop finalitzada la segona. Serà la integració de la llosa des de l'estació en direcció Mollet. Pere Rodríguez afirma que ara mateix "està tot per fer i tot és possible", i que encara s'ha de decidir "quin tipus d'urbanització realitzem, si hi ha d'haver un aparcament o no, i quines característiques hauria de tenir; encara no està del tot definida".

Edicions locals